|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1899 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Temat: Pole powierzchni prostokąta , różne jednostki pola.
Cele: Uczeń:
a Poprzez doświadczenia(układanie, wypełnianie, przeliczanie) tworzy sobie wyobrażenie jednostek pola
b Zna podstawowe jednostki pola
c Zamienia jednostki pola
d Doskonali umiejętność liczenia pola prostokąta(i w szczególności kwadratu)
e Zdobyte wiadomości stosuje w sytuacjach praktycznych
Model lekcji: kształtowanie pojęcia jednostki pola
Formy pracy: praca w grupach
Metoda: nauczanie bezpośrednie
Pomoce: wycięte kwadraty o boku 1cm, 1dm, 1m, papier milimetrowy, 4 liniały tablicowe
Przebieg lekcji:
1.Sprawdzenie pracy domowej-Jakie mogą być boki prostokąta o polu 24cm
2.Zapoznanie z tematem i uświadomienie celów lekcji
3.Zadanie dla grup-wykorzystanie wyciętych kwadratów
a)układanie z mniejszych kwadratów(o boku 1cm) większych
2x2 3x3 4x4 5x5 itp.
b)układanie kwadratów o boku 1cm na kwadracie o boku 1dm – sprawdzanie ile kwadratów o boku 1cm zmieści się w kwadracie o boku 1dm, jaką częścią dużego kwadratu jest mały kwadrat
c)nazywanie kwadratu o boku 1cm (kwadrat centymetrowy, centymetr kwadratowy)
d)nazywanie kwadratu o boku1dm
4.Próba odpowiedzi na pytanie : Jak wygląda 1m2?
5.Wybranie kilku uczniów którzy:
a)rysują na tablicy kwadrat o boku 1m
b)układają na podłodze kwadrat o boku 1m używając 4 liniałów tablicowych
c)przyklejają kwadrat o boku 1m do wykładziny
6.Sprawdzanie ilu uczniów zmieści się na kwadracie o boku 1m.
7.Zapisanie w zeszycie tematu lekcji.
8.Rysowanie na papierze milimetrowym, a następnie w zeszycie kwadratów o boku
1mm, 1cm, 1dm.Zapisywanie pod nimi1cm2=100mm2 itd.
9. Przypomnienie jednostek długości i zależności między nimi.
10.Zapisanie przez nauczyciela na tablicy jednostek w jakich mierzy się pola.
Omówienie zależności między nimi.
11.Podsumowanie.Ocena udziału uczniów w zajęciach.
12.Zadanie pracy domowej-zad. 10 (podręcznik)-omówienie sposobów rozwiązania.
Jolanta Jabłecka |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|